Evelina Stucki - CEO, Make Your Mark

Make Your Mark

"Forretningskritiske indsigter om vores medarbejdere er en indlysende investering"

At investere i medarbejderengagement er det samme som at investere i virksomheden. "Når vores medarbejdere har det godt, går det godt for bureauet," mener Make Your Mark, som har brugt Simployer &frankly siden sommeren 2021 og har valgt at teste funktionen ‘Engagement Radar’ det seneste år. 

At måle engagement er lige så indlysende som at måle NPS

"Vi er ikke en stor virksomhed, og mange medarbejdere synes, at det kan føles upersonligt med et pulsmålingsværktøj. 'Hvorfor har vi brug for et værktøj? Kan vi ikke bare tale om det i stedet?' Men at måle medarbejderengagementet føles lige så indlysende som at måle kundetilfredshed," forklarer Jonathan Webb, Client Director hos Make Your Mark og fortsætter:

"Det er ikke alle, der er komfortable med at være transparente i en gruppe, men i Simployer &frankly er de individuelle svar anonyme, og alle har mulighed for at få deres stemme hørt. Værktøjet er desuden baseret på forskning, hvilket giver os en tryghed, fordi alle spørgsmål og handlinger er forankret i best practice," fortsætter Jonathan.

Evelina Stucki, CEO hos Make Your Mark, er enig: 
"Vi får gode indsigter i, om vi har en udfordring et eller andet sted i organisationen. Vi måler månedligt, og det gør, at vi kan være proaktive og handle hurtigt på en nedadgående tendens, før et problem vokser sig stort. Vi bliver mere lydhøre over for vores medarbejderes behov, og når de har det godt, går det også godt for bureauet. Det går hånd i hånd".

 

Hvem er Make Your Mark? 

Make Your Mark er en del af Aller Media koncernen. De er et kreativt og strategisk kommunikationsbureau med storytelling som deres DNA. De arbejder med organisationer, myndigheder og virksomheder i forskellige størrelser; Pepsi, Klarna og Vattenfall er blot nogle få eksempler.

"Mixet af de forskellige virksomheder, vi arbejder med, er noget, vores medarbejdere virkelig sætter pris på. At arbejde med et stort velkendt brand den ene dag og en kompleks myndighedsopgave den næste dag udvider kompetencerne. Det gør, at vi både tiltrækker og fastholder vores talenter," fortæller Jonathan. 

Vi kan ikke vente 6 måneder på at finde ud af, om vores medarbejdere har det godt.
Evelina Stucki CEO, Make Your Mark

“Uden menneskerne i virksomheden, hvad er vi så?”

"Hvis man ikke investerer i et pulsmålingværktøj, er det som at lukke øjnene for virkeligheden. At leve i uvidenhed fungerer måske i et stykke tid, men på lang sigt er det svært at skabe engagement, hvis du ikke ved, hvad der driver en engageret medarbejder," siger Jonathan. 

"Simployer &frankly er til for at støtte dialogen, ikke erstatte den. Som leder har jeg ikke altid tid til at tale så meget med alle medarbejdere, som jeg gerne ville. Højt engagement er altafgørende, fordi medarbejderne er vores forretningskerne og dermed vores vigtigste ressource. At have adgang til disse løbende indsigter er derfor helt afgørende for vores forretning. Uden menneskerne i virksomheden, hvad er vi så?" siger Evelina. 

Forretningskritisk undersøgelse, der tager 2 minutter at gennemføre 

"Investeringen i medarbejderengagement var indlysende for os, især med tanke på den forandringsrejse, vi skal igennem. Vi indså vigtigheden af at involvere medarbejderne i forandringsarbejdet, og her har Simployer &frankly været til stor hjælp," forklarer Jonathan.

"Funktionen ‘Engagement Radar’ har været en nem måde for os at planlægge spørgsmål automatisk ud fra det forskningsbaserede framework. Resultatet har hjulpet os med at prioritere og fokusere på de rigtige ting både på ledelses- og teamniveau. At gennemføre en medarbejderundersøgelse en eller to gange om året er ikke bæredygtigt. Sådan nogle resultater afspejler ikke virkeligheden," fortæller Evelina.

"Undersøgelsen tager desuden kun 2 minutter at gennemføre og giver ikke kun vigtige indsigter for os som organisation, det viser også, at vi som arbejdsgiver lytter til, hvad vores medarbejdere mener og tænker, hvilket styrker vores virksomhedskultur. Én ting er sikkert - vi kan ikke vente 6 måneder på at finde ud af, hvordan vores medarbejdere har det," fortsætter hun.

Mindre stress og tydeligere retning

"Når vi reflekterer over det forgangne år, kan vi se, at vi har flyttet os inden for flere vigtige områder såsom retning og trivsel - to afgørende parametre for os. Det gode ved det er, at vi sort på hvidt kan se, at de indsatser, vi igangsætter på baggrund af resultaterne i &frankly, rent faktisk har en direkte effekt på organisationen," siger Evelina og fortsætter:

"Der sker noget, når man som ledergruppe sidder foran en stor skærm og ser det tydelige resultat lige for næsen af én. &frankly hjælper os med at lægge kortene på bordet, tale om og prioritere det, der er mest akut lige her og nu." 

Enkel implementering og nem at bruge

"Mit indtryk af &frankly har været godt lige fra starten. Ud over at værktøjet i sig selv er meget brugervenligt, har I hos Simployer altid været nemme at komme i kontakt med. Det er meget værdsat og har gjort implementeringen af værktøjet lettere og fået både medarbejdere og ledere i gang på en god måde," siger Jonathan. 

"Vi sender en pulsmåling en gang om måneden, hvilket passer os godt for at kunne diskutere og handle på resultaterne. Værktøjet giver konkrete og brugbare forslag til handling baseret på resultaterne, hvilket gør det meget effektivt," tilføjer han. 

Jonathan Webb | Client Director | Make Your Mark

Fokus på trivsel 

"Da vi begyndte at måle engagementet med Simployer &frankly, indså vi, at trivsel var et område, vi skulle fokusere på i hele virksomheden. Den indsigt førte til, at vi internt startede projektet 'Trivsel' - inspireret af en af de syv forskningsbaserede drivkræfter i værktøjet. Medarbejderne fik mulighed for at dele deres idéer til ændringer for at skabe en sundere arbejdsplads. Først i værktøjet og derefter i en workshop," forklarer Jonathan. 

"Feedbacken gav os input på flere områder, lige fra manglende ventilation til ønsker om at gøre kontoret mere personligt. Derudover afholdt vores fagforeningsbestyrelse møder med medlemmerne for at diskutere trivsel, og hvordan man fremmer det på arbejdspladsen. Vi omsatte simpelthen de indsigter, vi fik, til konkrete tiltag," fortsætter han.

Hvad er dit råd til andre, der overvejer at investere i medarbejderengagement med Simployer &frankly? 

"Bare kør på," kommer det hurtigt fra Jonathan. "Det er lettere at komme i gang, end man tror. Derefter skal man bare give det lidt tid. Engagement er ikke et quick fix - hold fast og hold ud," afslutter han. 

Er du nysgerrig efter at prøve pulsmåling selv? 

Simployer &frankly hjælper dig med at måle og drive engagement, baseret på indsigt og konkrete tips til handling.  

Øg produktiviteten, reducer sygefraværet og skab et fælles ejerskab i jeres organisation. Spar tid og øg præcisionen med forskningsbaserede spørgsmål, der automatisk sendes ud i jeres organisation. Medarbejdere, ledere og HR/ledelse får en tydelig oversigt over resultaterne, der kan bruges til at sammenligne trends og benchmarke.  

Book din demo

Om Make Your Mark

Make Your Mark udfordrer traditionel markedsføring og benytter sig af content marketing, kommunikation og journalistik som en måde at informere, underholde, påvirke holdninger, opbygge loyalitet og opnå den bedst mulige effekt.

www.makeyourmark.se

Knowit             Dustin             Telenor             Swedbank