Simployer: Privatlivspolitik

Hvilke tjenester gælder privatlivspolitikken for?

Inden for Simployer-gruppen behandler vi personoplysninger i flere sammenhænge. De tre hovedområder er: 

  1. Åbne hjemmesider (såsom simployer.dk, simployer.no, simployer.se, simployer.com). På disse hjemmesider er vi dataansvarlig. Oplysninger, der behandles om dig i denne sammenhæng, vil være brudata ved besøg på vores hjemmesider og oplysninger, som du indsender via formularer på vores hjemmesider. Se venligst cookiepolitikken for, hvordan vi indsamler og behandler brugerdata på vores hjemmesider.
  2. Andre onlinetjenester (inklusive “Faghjelp”/”Servicepaket”, Learning Library og “Læringsportalen”/”Lärandeportalen”). Her er vi dataansvarlig. Det betyder, at nedenstående privatlivspolitik er gældende for, hvordan vi behandler personoplysninger om brugere af Tjenesterne. Eventuelle specifikke vilkår er indeholdt i denne privatlivspolitik og i de vilkår for brug-aftalen, der gælder for den enkelte tjeneste.
  3. Software as a Service (Simployer HRM). I denne situation er din arbejdsgiver dataansvarlig, og vi ved virksomheden Simployer Solutions AS, et søsterselskab i Simployer-koncernen, er databehandler. I disse tilfælde gælder din arbejdsgivers egen privatlivspolitik. Ønsker du mere information om, hvordan din arbejdsgiver behandler personoplysninger om dig i vores software, skal du derfor kontakte den ansvarlige for denne type oplysninger hos din arbejdsgiver.

Denne privatlivspolitik gælder for websteder/tjenester, der henvises til i afsnit 1 og 2 ovenfor, i de yderligere kendte "tjenester". For afsnit 3 gælder din arbejdsgivers privatlivspolitik.

Simployer AS, org. ingen. 986 419 454 ("vi", "os") er dataansvarlig for personoplysninger, der behandles, når du bruger Tjenesterne.

Personoplysningerne vi behandler

Når du bruger vores tjenester uden at logge ind, behandler vi oplysninger baseret på cookies. Som en generel regel vil vi ikke være i stand til at knytte disse oplysninger til dig som person, medmindre du logger ind. Det kan du læse mere om i vores Cookiepolitik.

Når du logger ind for at bruge vores tjenester, behandler vi følgende oplysninger:

  • Navn
  • Kontaktoplysninger
  • Virksomhedsadresse/faktureringsadresse
  • Kundeforholdsoplysninger
  • Dine specifikke præferencer, meddelelser- og kommunikationsindstillinger
  • Login oplysninger
  • Din kommunikation med os
  • Andre relevante oplysninger, du muligvis skal give os

Hvorfor behandler vi disse oplysninger?

Vi behandler følgende data:

  • at levere og administrere vores tjenester til dig. Retsgrundlaget herfor er GDPR Artikel 6 b (nødvendig for at indgå og opfylde en aftale).
  • at forbedre og videreudvikle vores tjenester. Det juridiske grundlag for dette er GDPR Artikel 6 f (nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i produktudvikling og innovation). Når det er muligt, vil vi bruge anonyme oplysninger til dette formål.
  • at sende eller vise dig nyhedsbreve, begivenhedsinvitationer og markedsføring for vores tjenester, der svarer til dem, som vores kundeforhold er baseret på. Det juridiske grundlag for dette er GDPR Artikel 6 f (nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at kommunikere om vores produkter og tilbud). Vi vil være i stand til at tilpasse sådan markedsføring til dine valg og vores viden om dig, medmindre du har bedt os om kun at modtage generel, ikke-tilpasset markedsføring.
  • vi kan også behandle oplysninger om dig, hvis du har søgt job hos os, en person har anbefalet dig i en jobsøgningsproces eller en jobsøger har angivet dig som reference

Vi kan også behandle oplysninger til andre formål, hvis du har givet samtykke til det.

Vi kan også behandle personoplysninger til formål, der ikke er uforenelige med det oprindelige formål, hvortil de blev indsamlet, såsom opbevaring til kontoformål, brug af oplysninger i forbindelse med håndtering af krav og tvister og i forbindelse med ethvert køb eller salg af vores forretning.

Jobsøgende

Hvis du søger job hos Simployer, skal vi behandle oplysninger om dig for at kunne vurdere din ansøgning. Simployer bruger en jobsøgningsportal kaldet Jobylon til at administrere indsendte ansøgninger.

Oplysninger om dig kan enten komme til os ved at vælge at indsende dem i form af en ansøgning til en bestemt stilling eller åben ansøgning, eller ved at vi indtaster kontaktoplysninger om dig på baggrund af, at du er blevet anbefalet (du får herefter besked pr. -mail, og vil kunne give samtykke til- eller nægte yderligere behandling).

For at vurdere indsendte oplysninger, gennemføre interviews og referenceopkald er retsgrundlaget for behandlingen artikel 6, stk. 1, litra b), i den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Denne bestemmelse giver os mulighed for at behandle personoplysninger, når det er nødvendigt, for at handle på ansøgerens anmodning forud for indgåelse af en aftale. Ved at søge stillingen og uploade dokumenter vurderer vi, at jobsøgeren beder os overveje indsendt dokumentation, gennemføre samtaler og referenceopkald med forståelse for indgåelse af en ansættelseskontrakt. I andre tilfælde er vores behandlingsgrundlag artikel 6, stk. 1, litra a), i den generelle databeskyttelsesforordning, dvs. dit udtrykkelige samtykke, jf. Artikel 9, stk. 2, litra a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Hvis vi udfører vores egne forespørgsler ud over dette, såsom at kontakte en person, der har udstedt et diplom eller certificeringer, eller tilføje kontaktoplysninger om dig til systemet på grundlag af en anbefaling, er grundlaget for sådanne undersøgelser artikel 6, stk. f) i den generelle databeskyttelsesforordning, som giver os mulighed for at behandle oplysninger, der er nødvendige for at understøtte en legitim interesse, der vejer tungere end individets interesser eller grundlæggende rettigheder og friheder. Den legitime interesse er at finde den rette kandidat til stillingen.

Jobansøgninger gemmes i vores jobsøgningssystem. Efter du har indsendt en ansøgning til os eller accepteret yderligere behandling af din ansøgning baseret på, at du først er blevet anbefalet af andre og tilføjet til vores system, gemmer vi oplysninger om dig i op til 36 måneder, medmindre du anmoder om at få slettet dine oplysninger før.

Hvor længe opbevarer vi oplysninger om dig?

Vi opbevarer personoplysningerne, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, som de blev indsamlet til. Vores kriterier for at bestemme, hvor længe vi opbevarer oplysningerne er:

  • Varigheden af ​​dit kundeforhold med os. Vi gemmer typisk alle oplysninger, så længe dit kundeforhold består, og kontaktoplysninger og oplysninger om dit kundeforhold i op til fem år derefter.
  • Nogle data er underlagt lovpligtige opbevaringskrav. For eksempel opbevarer vi transaktionsoplysninger og supportdokumentation i overensstemmelse med den relevante bogføringslov.

Vi kan opbevare og bruge anonymiserede oplysninger uanset ovenstående opbevarings-/sletningskriterier. Du kan til enhver tid bede os om at slette dine personlige data.

Det gør du ved at kontakte vores Kundecenter eller via funktionalitet for sletning i den enkelte service.

Videregivelse af oplysninger til tredjeparter

Vi deler ikke oplysninger om dig med eksterne tredjeparter.

Brug af underdatabehandlere

Vi behandler og overfører kun oplysninger om dig til vores underdatabehandlere i det omfang, det er nødvendigt for, at de kan levere deres tjenester til os. Vi har indgået databehandleraftaler med alle underleverandører for at sikre korrekt behandling af dataene.

Vi kan dele kundeoplysninger med andre virksomheder inden for vores virksomhedsgruppe til interne administrative formål, såsom analyse, rapportering og kundeadministration.

Dine rettigheder

Du har flere rettigheder i henhold til privatlivsforordningen, GDPR. En oversigt over disse følger nedenfor. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at udøve dine rettigheder. Vi besvarer din henvendelse hurtigst muligt og senest inden for en måned. Bemærk venligst, at visse betingelser og undtagelser til disse rettigheder gælder.

Adgang: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig.

Rettelse eller sletning (sletning): Du har ret til at bede os om at rette fejlagtige oplysninger om dig og til at bede os om at slette personlige oplysninger om dig.

Begrænsning (af behandling): Du har ret til at bede os om at standse ("fryse") behandlingen af ​​dine personoplysninger, dvs. hvor du mener, at vi behandler personoplysninger om dig ulovligt, og du ikke ønsker, at vi sletter sådanne data i overensstemmelse med vores sletteprocedurer indtil dette er afklaret.

Dataportabilitet: Hvor vi behandler oplysninger om dig baseret på samtykke eller aftale, har du ret til at anmode om, at personoplysninger om dig overføres i et standard, maskinlæsbart format.

Klage: Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af personoplysninger om dig, hvis din særlige situation kræver det. Du kan også gøre indsigelse mod vores brug af dine oplysninger til markedsføringsformål, hvilket du kan gøre ved at bruge linket inkluderet i hver marketing-e-mail (for at "afmelde" sådanne forsendelser og brug).

Klage til det danske datatilsyn: Hvis du mener, at vi ikke har overholdt dine rettigheder i henhold til den gældende privatlivsforordning, har du ret til at klage til det danske datatilsyn. Vi vil sætte pris på, hvis du kontakter os først, så vi kan afklare eventuelle misforståelser.

Ændringer i privatlivspolitikken

Vi vil opdatere denne privatlivspolitik, hvis det er nødvendigt. Du finder altid den seneste version af vores privatlivspolitik på vores hjemmeside.

Kontakt information

Telefon 69 97 17 00
info.no@simployer.com
Simployer AS, Kalnesveien 5, 1712 Grålum

Hvis du har spørgsmål om, hvordan vi håndterer dit privatliv eller om denne privatlivspolitik, bedes du kontakte vores databeskyttelsesansvarlige på dpo@simployer.com eller sende almindelig post til Simployer AS, Att: Databeskyttelsesrådgiver – Morten Lier Svendsen, Kalnesveien 5, 1712 Grålum.