Artikler

11.03.2024
Sådan forebygger du stress på arbejdspladsen - Stress på danske arbejdspladser er et emne, der er blusset op igen de seneste dage. En ny undersøgelse fra HK og Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser nemlig, at det koster samfundet 55 miliarder kroner årligt, når stressede medarbejdere arbejder færre timer.
21.02.2024
Lær at lede forandringer - fem ting, der gør en forskel - En af chefens vigtigste opgaver er at lede forandringer. Alligevel går mange forandringsrejser i stå. Simployers eksperter deler redskaber, der hjælper dig og dine medarbejdere med at nå i mål.
15.02.2024
Tag pulsen på dit team - 5 vigtige grunde til at starte i dag! - Hvordan har dine medarbejdere det? Smart HR-teknologi giver dig svarene med det samme.
14.02.2024
3 enkle tips til at øge trivslen på arbejdspladsen - Trivsel er alfa og omega for, at dine medarbejdere skal lykkes på arbejdet. - Trives du ikke på arbejdet, er det sværere at præstere, enkelt og ligetil, siger Simployers rådgiver
14.02.2024
Simployer opkøber svensk HR-virksomhed, der er i stærk vækst - Simployer opkøber i dag AlexisHR AB. Det er en af de mest betydningsfulde opkøb i Simployers 40 år lange historie. Opkøbet repræsenterer en betydelig milepæl for Simployers vækstmål om at blive Nordens førende HRM-leverandør.
13.02.2024
5 tips til at fastholde dygtige medarbejdere - At miste dygtige medarbejdere er dyrt for enhver virksomhed. Her får du fem tips til, hvad du som arbejdsgiver bør gøre for at fastholde dine talenter.
12.02.2024
Whistleblower-loven er udvidet – det skal du være opmærksom på - I artiklen her, giver eksperten dig svar på typiske misforståelser om whistleblower-loven og råd om, hvordan arbejdsgivere bør handle i forhold til de skærpede krav til interne indberetningskanaler:
26.01.2024
HR-trends 2024 – det skal du holde øje med - I en verden, hvor udvikling sker lynhurtigt, spiller HR en særlig vigtig rolle. Derfor er det endnu vigtigere, at du følger med i udviklingen! Vi giver dig her en forsmag på tre trends, der vil dominere i 2024, og giver dig tips til, hvordan du kan holde dig opdateret på, hvad der sker i omverden, og hvordan det påvirker os i HR – året rundt, helt gratis!
20.12.2023
Medarbejderengagement: En afgørende faktor for organisatorisk succes - Højere salg, lavere fravær og større kundetilfredshed. I mange danske virksomheder er der stort uforløst potentiale. Dét potentiale kan indfries ved at måle og handle på medarbejdernes engagement.
28.11.2023
Upassende opførsel til julefrokosten kan ende i bortvisning - Uacceptabel adfærd til årets julefrokoster kan have konsekvenser for ansættelsesforholdet - og i værste tilfælde give anledning til bortvisning af medarbejderen.
23.10.2023
Sådan holder du bedre medarbejder­udviklingssamtaler­ (MUS-samtaler) - Hvad indeholder en god MUS-samtale? Og hvordan skal den forløbe? Dét får du svar på ved at læse med her.
22.09.2023
3 ud af 10 føler sig ikke værdsat på arbejdet - Simployers årlige engagementsrapport for 2023 viser, at 3 ud af 10 ikke føler sig værdsat på arbejdet. Undersøgelsen er gennemført med Simployers egne kunder (&frankly engagement - og HR platformen) via data fra deres medarbejderundersøgelser i år 2022.
19.09.2023
Hvordan fastholdes de gode medarbejdere? - At miste dygtige medarbejdere er dyrt for enhver virksomhed. Her får du fem tips til, hvad du som arbejdsgiver bør gøre for at fastholde talenterne.
15.09.2023
5 tips til at arbejde med social anerkendelse - nøglen til succes - I en verden, der i stigende grad arbejder med at skabe engagement og motivation på arbejdspladsen, er anerkendelse af medarbejdernes indsats og resultater blevet en kritisk succesfaktor. Men hvad er social anerkendelse egentlig?
08.09.2023
Hvad bør arbejdsgiverne tage stilling til efter ferien? - Simployer's rapport “Employee Engagement 2023” viser, at medarbejderengagementet generelt har haft en positiv udvikling det seneste år, men også at vi kan se en nedadgående tendens i følelsen af ​​stolthed over ens arbejdsplads og i at forstå den retning, organisationen tager. Her er nogle konkrete tips til at vende denne negative udvikling i tide og sikre, at motivationen forbliver høj!
20.06.2023
- Engagementet burde være lige så interessant som aktiekursen! - Engagerede medarbejdere øger produktivitet, salg og aktivitetsniveau. Med andre ord – engagement skal være lige så interessant som aktiekursen.
19.04.2023
Situationsbestemt ledelse - sådan fungerer det! - Situationsbestemt ledelse har længe været et buzzword inden for HR, men nu er det mere relevant end nogensinde. I et stadigt foranderligt samfund kræves det, at ledere hurtigt kan tilpasse deres måde at arbejde på til både deres medarbejderes og organisationens nye virkelighed. Men hvordan fungerer det egentlig i praksis, og hvad er fordele og ulemper ved denne type ledelse?
11.04.2023
33% højere produktivitet i organisationer med højt engagement! - Helt ny forskning fra Simployer &frankly viser, at organisationer med højt medarbejderengagement har hele 33% højere produktivitet end organisationer med lavt engagerede medarbejdere. "Det er utrolig spændende at se hvordan vores kunder, der har formået at skabe høj engagement og trivsel, også har så høje produktivitetstal!" siger Lilian Ekelin, HR- og ledelsesspecialist hos Simployer &frankly.
01.03.2023
Lær at give feedback på 5 forskellige måder - Alle har brug for feedback og konstruktive tilbagemeldinger. På arbejdspladsen hjælper feedback med at lede medarbejdere i den rigtige retning og giver den enkelte tryghed og bekræftelse.
22.02.2023
Medarbejdersamtalerne du skal mestre, som en god leder - Fra småsnak ved kaffemaskinen til samtalen efter en opsigelse - ledere skal mestre mange forskellige typer samtaler. Vi har samlet 12 forskellige typer samtaler, og hvorfor du som leder skal kunne udføre dem alle - og udføre dem godt.
15.02.2023
God råd til at løse samarbejdsproblemer på arbejdet - De fleste arbejdspladser oplever fra tid til anden udfordringer med samarbejdet. Sådan er det, når mennesker arbejder sammen. Det vigtige er, at samarbejdsproblemer, små eller store, hurtigt tages hånd om, så de ikke udvikler sig.
14.12.2022
4 tips til at motivere medarbejdere i svære tider - Når der er stor usikkerhed og uro i markedsøkonomien, bliver det sværere at opretholde engagementet på arbejdspladsen. Derfor bliver ledelsens støtte mere relevant og vigtig end nogensinde.
02.11.2022
God råd til at håndtere uønsket adfærd på arbejdspladsen - Få konkrete metoder, der kan hjælpe dig med at tackle vanskelige situationer på arbejdspladsen.
26.10.2022
Engagement og motivation i svære tider - 4 tips til, hvordan du lykkes - I usikre tider kan det være svært at fastholde medarbejdernes engagement, men det er også nu, at det er vigtigere end nogensinde, siger Caroline Fjellner, Chief Product Officer og stifter af &frankly. Her får du Carolines 4 bedste råd til, hvordan du motiverer dine medarbejdere, når virksomheden går en udfordrende periode i møde.
06.06.2022
Sådan kan du som leder håndtere forskellige typer konflikter - Håndtering af konflikter på arbejdspladsen kan være meget udfordrende for en leder. Her får du tips og råd om, hvordan du kan tage fat på forskellige typer konflikter og løse dem på en god måde.
06.06.2022
Den gode samtale med en underpræsterende medarbejder - Hvordan bør du som leder gribe det an, når du skal have en samtale med en medarbejder, der ikke leverer i overensstemmelse med forventningerne? I denne artikel får du gode råd og tips til, hvad du bør sige og gøre.
27.04.2022
Hvad er en eNPS-score? - eNPS er en populær metode til at måle medarbejderloyalitet. Men hvordan fungerer det egentlig? Og hvad betyder resultatet?
26.04.2022
8 ud af 10 oplever stress på arbejdet: Årsager, symptomer og foranstaltninger, du bør kende - Dette kan du gøre som leder for at reducere din egen og dine medarbejderes stress
01.02.2022
5 tips til ledere, som vil øge engagementet - Engagementet på arbejdet var hårdt ramt under pandemien. Men der er flere simple tiltag, du som leder kan gøre for at vende udviklingen og blive en bedre leder. Hvilken af rådene vil du starte med?
17.08.2020
Hvad er employer branding? 5 grunde til at arbejde med jeres brand som arbejdsgiver - Employer branding indebærer at arbejde strategisk med at styrke, ændre, forenkle eller forbedre den eksisterende opfattelse, der findes om jer som arbejdsgiver.