Artikler

“Stress-bølgen har ikke toppet endnu”: Her er din vigtigste opgave som leder

Næsten hver fjerde dansker oplevede i 2022 at være mere stresset end året før, viser en undersøgelse (...)
14.05.2024
4 min

“Det, der gør mig mest stolt, er, at vi er med til at gøre tøjbranchen mere demokratisk”

Hvorfor er det vigtigt at have stolte medarbejdere? Og hvordan kan du øge stoltheden hos dine medarb (...)
13.05.2024
3 min

“Coachingen har givet nye perspektiver på mit arbejde og min udvikling, som (...) har ført mig til den stilling, jeg har i dag”

Hvordan skaber du de bedste rammer for dine medarbejderes udvikling? Og hvorfor er udvikling en kæmp (...)
10.05.2024
3 min

3 trends HR-ansvarlige bør kende til i 2024

Vi har taget pulsen på 2023 og kigger nu ind i fremtidens trends. Lad 2024 blive året, hvor I (igen) (...)
08.05.2024
2 min

Ledere er usikre i mødet med stigende psykisk sygdom

Flere og flere sygemeldinger skyldes psykiske lidelser. På arbejdspladsen ved lederne ikke, hvordan (...)
07.05.2024
4 min

“Psykologisk tryghed er afgørende for at mindske stress”

16,4 mia. er prisen på stress for virksomheder i Danmark - hvert år, ifølge Det Nationale Forsknings (...)
02.05.2024
5 min

Medarbejderomsætning - en undervurderet omkostning

I tider med besparelser, kan det være klogt at være ekstra opmærksom på dine medarbejdere. Det koste (...)
18.04.2024
2 min

Whistleblower: Lev nemt op til alle krav med den rigtige digitale løsning

Er I mere end 50 ansatte i virksomheden? Så er det i Danmark lovpligtigt at have en whistleblowerord (...)
15.04.2024
1 min
19.04.2023
Situationsbestemt ledelse - sådan fungerer det! - Situationsbestemt ledelse har længe været et buzzword inden for HR, men nu er det mere relevant end nogensinde. I et stadigt foranderligt samfund kræves det, at ledere hurtigt kan tilpasse deres måde at arbejde på til både deres medarbejderes og organisationens nye virkelighed. Men hvordan fungerer det egentlig i praksis, og hvad er fordele og ulemper ved denne type ledelse?
11.04.2023
33% højere produktivitet i organisationer med højt engagement! - Helt ny forskning fra Simployer &frankly viser, at organisationer med højt medarbejderengagement har hele 33% højere produktivitet end organisationer med lavt engagerede medarbejdere. "Det er utrolig spændende at se hvordan vores kunder, der har formået at skabe høj engagement og trivsel, også har så høje produktivitetstal!" siger Lilian Ekelin, HR- og ledelsesspecialist hos Simployer &frankly.
01.03.2023
Lær at give feedback på 5 forskellige måder - Alle har brug for feedback og konstruktive tilbagemeldinger. På arbejdspladsen hjælper feedback med at lede medarbejdere i den rigtige retning og giver den enkelte tryghed og bekræftelse.
22.02.2023
Medarbejdersamtalerne du skal mestre, som en god leder - Fra småsnak ved kaffemaskinen til samtalen efter en opsigelse - ledere skal mestre mange forskellige typer samtaler. Vi har samlet 12 forskellige typer samtaler, og hvorfor du som leder skal kunne udføre dem alle - og udføre dem godt.
15.02.2023
God råd til at løse samarbejdsproblemer på arbejdet - De fleste arbejdspladser oplever fra tid til anden udfordringer med samarbejdet. Sådan er det, når mennesker arbejder sammen. Det vigtige er, at samarbejdsproblemer, små eller store, hurtigt tages hånd om, så de ikke udvikler sig.
14.12.2022
4 tips til at motivere medarbejdere i svære tider - Når der er stor usikkerhed og uro i markedsøkonomien, bliver det sværere at opretholde engagementet på arbejdspladsen. Derfor bliver ledelsens støtte mere relevant og vigtig end nogensinde.
02.11.2022
God råd til at håndtere uønsket adfærd på arbejdspladsen - Få konkrete metoder, der kan hjælpe dig med at tackle vanskelige situationer på arbejdspladsen.
26.10.2022
Engagement og motivation i svære tider - 4 tips til, hvordan du lykkes - I usikre tider kan det være svært at fastholde medarbejdernes engagement, men det er også nu, at det er vigtigere end nogensinde, siger Caroline Fjellner, Chief Product Officer og stifter af &frankly. Her får du Carolines 4 bedste råd til, hvordan du motiverer dine medarbejdere, når virksomheden går en udfordrende periode i møde.
06.06.2022
Sådan kan du som leder håndtere forskellige typer konflikter - Håndtering af konflikter på arbejdspladsen kan være meget udfordrende for en leder. Her får du tips og råd om, hvordan du kan tage fat på forskellige typer konflikter og løse dem på en god måde.
06.06.2022
Den gode samtale med en underpræsterende medarbejder - Hvordan bør du som leder gribe det an, når du skal have en samtale med en medarbejder, der ikke leverer i overensstemmelse med forventningerne? I denne artikel får du gode råd og tips til, hvad du bør sige og gøre.
27.04.2022
Hvad er en eNPS-score? - eNPS er en populær metode til at måle medarbejderloyalitet. Men hvordan fungerer det egentlig? Og hvad betyder resultatet?
26.04.2022
8 ud af 10 oplever stress på arbejdet: Årsager, symptomer og foranstaltninger, du bør kende - Dette kan du gøre som leder for at reducere din egen og dine medarbejderes stress
01.02.2022
5 tips til ledere, som vil øge engagementet - Engagementet på arbejdet var hårdt ramt under pandemien. Men der er flere simple tiltag, du som leder kan gøre for at vende udviklingen og blive en bedre leder. Hvilken af rådene vil du starte med?
17.08.2020
Hvad er employer branding? 5 grunde til at arbejde med jeres brand som arbejdsgiver - Employer branding indebærer at arbejde strategisk med at styrke, ændre, forenkle eller forbedre den eksisterende opfattelse, der findes om jer som arbejdsgiver.
14.04.2020
7 tips til at arbejde med kultur og værdier - Hvor godt det går for en organisation, har ofte sammenhæng med den eksisterende kultur. Få 7 konkret tips til arbejdet med kultur og jeres værdier
12.12.2019
7 kernespørgsmål, du skal stille til dine medarbejdere - Gør enkle spørgsmål om engagement til en succesfaktor i din ledelse. "Så får du en løftearmseffekt," fortæller Viktoria Lindhé, Head of Customer Success, hos Simployer &frankly.
02.12.2019
5 tips fra Jesper Ek - sådan øger du engagementet - Øgning af medarbejdernes engagement er nøglen, når man vil vende nedadgående rentabilitet og røde tal. Med denne 5-trins metode sætter Jesper Ek fokus på individets egne drivkræfter.
16.09.2019
Sådan skaber du en god feedback-kultur - Hver femte medarbejder (22%) føler sig ikke værdsat på arbejdspladsen. Det viser data fra &frankly. Ikke at føle sig valideret er faktisk den største grund til, at medarbejdere skifter job. Men anerkendelse er ikke kun lederens ansvar. Feedback fra kolleger er lige så vigtig. Sådan skaber du som leder en medarbejderdrevet anerkendelseskultur.