Knowit

Knowit øger engagementet på afstand

Med 28 ud af 32 medarbejdere udstationeret ude hos Knowit’s kunder, er det svært at komme i dialog spontant. Samtidig er konkurrencen hård om de it-kompetencer, som Knowit’s konsulenter besidder. Så hvordan får du de ansatte til at føle et tilhørsforhold på afstand?

På Knowit’s regionskontor i det sydlige Norge arbejder HR aktivt med at holde styr på, hvordan it-konsulenterne klarer sig og sørger for, at de føler sig som en del af virksomheden. Dette er en udfordring, når størstedelen af ​​dem fysisk sidder hos kunden, og der er rift om dem fra konkurrenterne.

- Det fungerer ikke at gætte på, hvordan medarbejderne har det, og hvad de tænker. Jeg har brug for fakta, og det får jeg ved at tage pulsmålinger hver anden uge. I &frankly benchmarker jeg Knowit i forhold til andre virksomheder, og følger medarbejdernes svar over tid, siger Eline Benneche Gulsrud, HR-chef i Knowit Norge syd.

De digitale checks, som Knowit kalder deres pulsmålinger, har også erstattet mange af de spontane spørgsmål, der ellers opstår, når man ses på kontoret. Hvor skal vi hen til kickoff? Hvor vil du have julemiddag?

- At invitere til alt fra strategidiskussioner til at give meninger om små ting i hverdagen er meget vigtigt for, at folk føler, at de er en del af virksomheden.
Eline Benneche Gulsrud HR-chef, Knowit Norge syd

- At invitere til alt fra strategidiskussioner til at give meninger om små ting i hverdagen er meget vigtigt for, at folk føler, at de er en del af virksomheden.

Pulsmålingerne er også en effektiv måde at opdage abnormiteter på, siger Eline Benneche Gulsrud:

- For noget tid siden lavede vi en pulsmåling, som viste, at nogle var utilfredse med, hvordan vi lagde en aktivitet op, og at det især skyldtes, at vi ikke på forhånd havde givet nok information. Takket være en pulsmålinge, blev det opdaget, og vi har opsat nye rutiner.

Knowits medarbejdere har også fritidsgrupper, der handler om alt fra kunst til yoga og ølbrygning. Alle der har lyst er inkluderet og teambuilding aktiviteterne er sponsoreret af virksomheden. En gang om måneden samler Knowit også sine konsulenter til en dag sammen på kontoret.

- Selvfølgelig er det en stor omkostning, men jeg ser det mere som en investering. Det bidrager til, at vi bevarer den kompetence, der igen genererer kunder. Alt hænger sammen.

Rituals             Knowit             Dustin             Telenor             Swedbank

Om Knowit

Knowit er et børsnoteret konsulentfirma, der blev etableret i 1990 og har 3.800 ansatte i Norden, Tyskland og Polen.

Knowit er eksperter i digital transformation og har forretningsområderne Solutions, Experience, Connectivity og Insight. Knowits løsninger bruges i mange forskellige dele af samfundet såsom skole, sundhed, e-handel, events og rejseplanlægning.

www.knowit.dk