Swedbank

Swedbank lytter - og øger engagementet

Piret Pellinen er ansvarlig for at arbejde med Swedbanks medarbejderengagement. Men hvordan fungerer det i en virksomhed med næsten 16.000 ansatte og 1.800 ledere?

- Det centrale er, at alles stemme bliver hørt, forklarer hun.

Engagement kan skabes, hvis alle får de rette betingelser for at udføre deres arbejde. Det mener Piret Pellinen, Employer Value Proposition og Branding Lead i Swedbank.

- Vi er en stor organisation, og jeg arbejder med disse spørgsmål på 'top-level' og for at støtte vores ledere. Men det vigtigste arbejde udføres af vores ledere på forskellige niveauer i organisationen. Det er i deres egne teams, at medarbejderne skal føle sig trygge og stolte, fortæller Pellinen.

- Vi følte, at vores tidligere medarbejderundersøgelser var svære at forstå og for lange. Gennem &frankly opnår vi langt mere direkte og ærlig kommunikation med vores medarbejdere.
Piret Pellinen Employer Value Proposition og Branding Lead, Swedbank

Et af Swedbanks fokusområder for at imødekomme fremtidige udfordringer er et højt medarbejderengagement. Men hvordan opnås det i praksis?

- Vi vil gerne sikre, at alle føler, at de bliver hørt, for vi ved, at det er nøglen til engagement. Alle medarbejdere skal kunne føle sig hørt i trygge rammer.

For at skabe et trygt og engageret arbejdsmiljø sætter Swedbank fokus på forskellige temaer i dialoger, workshops og pulsmålinger fra &frankly.

- Vi følte, at vores tidligere medarbejderundersøgelser var svære at forstå og for lange. Gennem &frankly opnår vi langt mere direkte og ærlig kommunikation med vores medarbejdere.

Swedbank har brugt &frankly i fire år, og de fleste af resultaterne er tilgængelige for både ledere og medarbejdere i realtid. Deres målinger viser, at medarbejdernes engagement har været stabilt eller endda øget under pandemien.

- Vi sammensatte &frankly spørgsmål om covid og medarbejdernes arbejdsmiljø. Det betød, at vi hurtigt fik svar fra organisationen om, hvad den havde brug for.

Rituals             Knowit             Dustin             Telenor             Swedbank

Om Swedbank

Swedbank har 7 millioner privatkunder og 554.000 erhvervskunder og er den førende bank i deres marked. De tilbyder alt fra fleksible digitale løsninger til hverdagsøkonomi til mere omfattende økonomisk rådgivning.

www.swedbank.se