Neurons

Tror på, at trivsel er helt afgørende

Ditte Buch Andersen i Neurons mener, at trivsel har indflydelse på alt i virksomheden, og at HR’s rolle i dette er så afgørende, som den kan blive.

Drivkræfter, der påvirker engagement, kan være: Trivsel, retning, udvikling, stolthed, bekræftelse, samarbejde og ledelse. Når disse elementer er på plads, kan det have adskillige positive effekter. 

- De traditionelle, årlige trivselsmålinger er lidt overfladiske og gammeldags og bliver desuden hurtigt forældede. Engagement surveys handler om løbende at få data på hvor engagerede og motiverede medarbejderne er inden for de faktorer, der driver den oplevede tilfredshed, så vi som virksomhed kan gøre tiltag for at forbedre os.
Ditte Buch Andersen Director of People & Culture i Neurons

Citatet kom på Træfpunkt HR i Q&A-runden efter oplægget "How employee engagement went from nice-to-have to a need-to-have in HR". Andersen svarede da på spørgsmålet om udviklingsrejsen fra at fokusere på trivsel til at fokusere på engagement med hyppigere målinger. 
 
Andersen gennemgik en række årsager til, at HR bør interessere sig for medarbejdernes engagement. 

– Først og fremmest er det noget med produktivitet. Medarbejdere, der trives, skaber op til 21 procent større produktivitet, mens det koster op til 33 procent af den årlige løn, når en medarbejder forlader virksomheden. Det er rigtig gode argumenter for, hvorfor HR skal kigge på, hvordan vi kan engagere medarbejderne mere, så vi kan fastholde dem og skabe større vækst.

Det handler dog ikke kun om vækst:  
 
– Mennesker i høj trivsel er 87 procent mindre tilbøjelige til at forlade virksomheden. De er glade og fokuserer ikke på, hvad der eventuelt venter på den anden side. Hvorfor skulle de forlade virksomheden? Glade mennesker fortæller også videre om det, hvilket betyder noget for virksomhedens muligheder for at tiltrække andre.

– HR’s rolle i medarbejdernes trivsel er så afgørende, som den overhovedet kan blive for virksomheden, og det har indflydelse på alt. Der er ikke nogen grund til ikke at kigge på medarbejdertrivsel. 

Rituals             Knowit             Dustin             Telenor             Swedbank

Om Neurons

Neurons forener styrkerne i neurovidenskab og maskinlæring i én platform for at forudsige kundeadfærd og forbedre ydeevnen. Brands over hele verden bruger Neurons til at skabe designs, visuals og oplevelser. Med Predict AI fra Neurons kan visuelle elementer forhåndstestes på sekunder. 

www.neuronsinc.com